ျမသန္းတင့္-ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး (၃၂)

June 23, 2011 at 4:29 pm Leave a comment

ကၽြန္ေတာ္သည္ ၿမိဳ႕ထဲသို႕ ေရာက္လွ်င္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး ၏ ရံုးခန္းမွာ အၿမဲလိုလုိ စတည္းခ်သည္။ ၿမိဳ႕ ထဲ၌ ခ်ိန္းစရာရွိလ်င္ သူ႕ရံုးခန္းမွာပင္ ခ်ိန္းသည္။ သူ႕ရံုးခန္းတြင္ လူဗာမွန္ေတြ တပ္ထားသည့္ ထပ္ခိုးရွိသည္။ ေန႕လည္ေန႕ ခင္း ပင္ပန္းလွ်င္ အေပၚသို႕ တက္၍ တေရးတေမာ အိပ္ႏိုင္သည္ ။ ေရခ်ိဳးခန္းအဆင္သင့္ရွိသျဖင့္ ေရခ်ိဳးခ်င္လွ်င္ ခ်ိဳးႏိုင္သည္။ အမ်ားအားျဖင့္ နံနက္စာကို သူ႕ ရံုးခန္းမွာပင္ ကၽြန္ေတာ္ စားသည္။

သူက အိမ္မွ ထမင္းခ်ိဳင့္ ယူလာလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့ အတြက္ပါ ပို၍ ယူလာတတ္သည္။ တခါတရံ ကၽြန္ေတာ္ ထမင္းမစားလွ်င္ “ရွင္ဘယ္ကစားလာသလဲ။ ကၽြန္မတို႕ က ရွင့္ကိုေစာင့္ေနတာ “ဟု ေျပာတတ္သည္။ ကိုေအာင္ေဇယ်ေရာ သူပါ အလုပ္မ်ားသူမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ နံနက္စာစားလွ်င္ ေန႕လည္ ၁၂ နာရီေလာက္မွ စားတတ္ၾကသည္။

ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးသည္ စာေရးခ်ိန္ရေအာင္ ပံုႏွိပ္တိုက္လုပ္ငန္းမ်ားကို လြဲထားေသာ္လည္း စာမ်ားမ်ား မေရးျဖစ္ေတာ့ပါ။ ေသြး သည္ သူ၏ ေနာက္ဆံုး၀တၱရွည္ျဖစ္ပါသည္။

၁၉၇၃ တြင္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးသည္ ေသြး ၀တၱဳကို ရႈမ၀ မဂၢဇင္းတြင္ ေရးခဲ့သည္။ ေသြး ၀တၱဳ မေရးခင္က ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးသည္ သူ႕ဇာတ္လမ္းကို ေျပာျပသည္။ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးသည္ ၀တၱဳရွည္တိုင္းကို စိတ္ကူးထဲတြင္ ၿပီးေအာင္ ေရးၿပီးမွ ခ်ေရးျခင္း ျဖစ္သည္။

ထုိ႕ ေၾကာင့္ သူ႕ ၀တၱဳ မ်ားသည္ ေပ်ာ့ကြက္ ဟာကြက္ ဟူ၍ သိပ္မရွိလွ။ သူသည္ သူ႕၀တၱဳ ကို ဘယ္ေနရာတြင္ အထြတ္အထိပ္သို႕ ပို႕ ၿပီး ဘယ္ေနရာတြင္ အဆံုးသတ္မည္ကို ၾကိဳတင္တြက္ထားၿပီးသား ျဖစ္သည္။ သူသည္ ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး လိုပင္ ပံုေျပာေကာင္းသူျဖစ္သည္။ သူ႕ ၀တၱဳ ေရးဟန္သည္ သူေနထိုင္လႈပ္ရွားဟန္လို ခမ္းနားေျပျပစ္သည္။သူ႕ ၀တၱဳ ကို ဂရပ္ဆြဲ ၾကည့္လွ်င္ အစတြင္ မ်ဥ္းေကြးသည္ တျဖည္းျဖည္း ခပ္ေျပေျပ တက္လာၿပီး ေနာက္အဆံုးသို႕ ေရာက္ခါနီးတြင္ ထိုးတက္သြားသည္။ မ်ဥ္းေကြးေအာက္သို႕ ျပန္က်ခ်ိန္ကို အခ်ိန္မ်ားမ်ားမေပး။

ေသြး ၀တၱဳ ၌ ဇာတ္လမ္းသည္ ဇတ္အရွိန္ကို တျဖည္းျဖည္း ဆြဲယူလာခဲ့သည္။ ၀တၱဳ စစခ်င္း ေမာင္ေမာင္ က သူမုန္းတီးသည့္ ဂ်ပန္မေလး ယုမိစံကို နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ေရွာင္သည္။ ထို႕ေနာက္ သူ႕အမ ျဖစ္ေၾကာင္းကို သိသြားသည့္ အခန္းသည္ ဇာတ္လမ္း၏ အထြတ္အထိပ္ ျဖစ္သည္။

ထို အထြတ္အထိပ္သို႕ ေရာက္ခ်ိန္သည္ ေမာင္ေမာင္ က်ိဳက္စေကာ ေက်ာင္းသို႕ ေ၇ာက္ၿပီး အမူးသမားႏွင့္ ရန္ျဖစ္စဥ္ ေနာက္မွ လိုက္လာသည့္ ယုမိစံ မေတာ္တဆ အရိုက္ခံရၿပီး ေခါင္းမွ ေသြးေတြ ျဖာက်လာခ်ိန္အထိ ၾကာသည္။

ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးသည္ စာမ်က္ႏွာ ၅၀၀ ခန္႕ ရွိသည့္ ၀တၱဳ ရွည္ၾကီး ထဲတြင္ စာဖတ္သူကုိ တျဖည္းျဖည္း ဆြဲေခၚလာခဲ့ၿပီး စာမ်က္ႏွာ ၄၀၀ သို႕ အေရာက္တြင္ အထြတ္အထိပ္သို႕ ေရာက္ေအာင္ ပို႕လိုက္သည္။

ေမာင္ေမာင္သည္ ယုမိစံ ေခါင္းမွ ေသြးေတြ ျဖာထြက္လာသည္ကို ျမင္ရသည့္အခါတြင္ ေမာင္ေမာင္၏ ကိုယ္ထဲတြင္ ရွိေသာ ေသြးတို႕ ဆူပြက္လာကာ ယုမိစံသည္ မိမိ၏ ေသြးခ်င္းျဖစ္ေၾကာင္း ခ်က္ခ်င္း ခံစားလိုက္ရသည္။ ေသြးကိုျမင္သည့္အခါတြင္ ကိုယ့္ေသြး ကိုယ့္သားမွန္းသိလိုက္ေၾကာင္းကို ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးက ကၽြမ္းက်င္စြာဖြဲ႕ ထားသည္။ ဤအခ်က္သည္ ေစ့စပ္ေသခ်ာေသာ ၀တၱဳေရးဆရာ၏ စုတ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးဆန္ေသာ နည္းနာ ျဖစ္သည္။

ထိုစုတ္ခ်က္ျဖင့္ ေသြးစက္ကိုေရးျပကာ ေသြး ဆိုသည့္ ပန္းခ်ီကားၾကီးကို ျပည့္စံုေအာင္ ျခယ္မႈန္းျပသြားခဲ့ေလသည္။

ယုမိစံေခါင္းမွ ျဖာထြက္လာေသည ေသြးတို႕ ကုိ ျမင္လုိက္သည္ နွင့္ ေမာင္ေမာင္၏ ခက္ထန္ေသာ စိတ္၊အစိုင္အခဲျဖစ္ေနေသာ အမုန္းတို႕ သည္ အရည္ေပ်ာ္က်သြားခဲ့ေလ ၿပီ။

ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးသည္ ဇာတ္လမ္း၏ အထြတ္အထိပ္ကို ထိုေနရာမွာပင္ ရပ္တန္႕ထားျခင္းမျပဳ။ ဇာတ္လမ္းအရွိန္အနည္းငယ္ က်သြားသည္ ႏွင့္ ေနာက္ အထြတ္အထိပ္တခု ကို သူတည္ေဆာက္သည္။ ယုမိစံ ေဆးရံုမွ ဆင္းၿပီး ဂ်ပန္ျပည္သို႕ ျပန္ခါနီးတြင္ ေနာင္တရသြားေသာ ေမာင္ေမာင္သည္ သူ႕အစ္မကိုေတာင္းပန္ရန္ ေလယဥ္ကြင္းသို႕ လိုက္သြားသည္။ ေလယာဥ္ကြင္းသို႕ ေရာက္သည့္အခါတြင္ ယုမိစံမွာ ေလယဥ္ေပၚသို႕ ေရာက္ေနေလၿပီ။ ေလယာဥ္ေလွကားမွ ရပ္၍ လက္ျပေနေသာ ယုမိစံကိုသာ သူျမင္ရေတာ့သည္။

ေလဆိပ္ဧည့္ခန္းတြင္ မမွီမကမ္းျဖင့္ က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ ေနာင္တရ သြားေသာ၊ေပ်ာ့ေပ်ာင္းသြားေသာ ေမာင္ေမာင္၏ ရုပ္ပံုလႊာျဖင့္ သူ႕ ၀တၱဳ ကိုအဆံုးသတ္သြားကာ စာဖတ္သူကို ေလထဲတြင္ တန္းလန္း ခ်န္ပစ္ခဲ့သည္။

ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး မွာ ၀တၱဳတပုဒ္ေရးေတာ့ မည္ဆိုလွ်င္ ဇာတ္လမ္းကိုလည္ းအျခားသူမ်ားအားေျပာျပတတ္ၿပီး စိတ္ကူးျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ပါးစပ္ျဖင့္လည္းေကာင္း ေရးျပၿပီးမွ စာရြက္ေပၚ ခ်ေရးတတ္သူျဖစ္သည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ အမ်ားအားျဖင့္ သူ႕ ၀တၱဳမ်ားသည္ အျပစ္ကင္းစင္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္ ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါသည္။

ေသြးကို မေရးမီတြင္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး က ဇာတ္လမ္းကို ေျပာျပသည္။ ဂ်ပန္အမ်ိဳးသမီးေလး တေယာက္ က ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရွိသည့္ သူ႕အေဖနွင့္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီး တုိ႕ မွ ေမြးသည့္ ေမာင္ငယ္ကေလးတစ္ေယာက္ကို လိုက္ရွာသည့္ ဇာတ္လမ္း။ ေမာင္ငယ္က ဂ်ပန္ကို မုန္းသူ။

ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ျမန္မာ-ဂ်ပန္ ခ်စ္ၾကည္ေရးေပါ့ေလ။

ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးသည္ ဂ်ပန္ျပည္သို႕ ႏွစ္ေခါက္ ေရာက္ဖူးသည္။ (ေသြးကို ေရးၿပီသည့္ ေနာက္တြင္ တေခါက္ထပ္ေရာက္ေသးသည္။ ) ဂ်ပန္လူမ်ိဳးတို႕ အေပၚတြင္ သံေယာဇဥ္ရွိသည္။

ဂ်ပန္အမ်ိဳးသမီးတို႕ ၏ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ မႈကို သူသေဘာက်သည္။ ထိုေစတနာအခံျဖင့္ ေရးဖြဲ႕ ထားေသာ သူ႕ဇတ္လမ္းသည္ ဆြတ္ပ်ံ႕ ဖြယ္ျဖစ္ေနသည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ မဂၢဇင္း ၀တၱဳ ရွည္အျဖစ္ ႏွင့္တုန္းက ေသြးကို လစဥ္မဖတ္ျဖစ္လိုက္ပါ ။ စာအုပ္ထြက္သည့္ အခါမွသာလွ်င္ တထိုင္တည္း ဖတ္လိုက္ရပါသည္။ လံုးခ်င္း၀တၱဳ အျဖစ္ တထိုင္တည္း ဖတ္လိုက္ရသည့္အခါတြင္ သူ႕ ၀တၱဳ သည္ ေျပာျပစဥ္တုန္းကထက္ပင္ေကာင္းေနသည္။ စြဲမက္စဖြယ္ျဖစ္ေနသည္။ ၀တၱဳ တပုဒ္အေနျဖင့္ ဘာမွ် ေျပာစရာမရွိ။

“ရွင္ ဖတ္ၿပီးၿပီလား။” ဟု ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး က ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမးသည္။

“ဖတ္ၿပီးပါၿပီ။”

“ထင္ျမင္ခ်က္ေပးပါဦး”

“၀တၱဳ တစ္ပုဒ္အေနနဲ႕ ဘာမွေျပာစရာမရွိပါဖူး။ ဇာတ္လမ္းဆင္ပံု ၊ဇာတ္ကြက္ေဖာ္ပံု၊ဇာတ္ေဆာင္စရိုက္ဖြဲ႕ ပံု အားလံုးေကာင္းပါတယ္။ ၀တၱဳတစ္ပုဒ္အေနနဲ႕ အျပစ္ကင္းပါတယ္။ ေျပာစရာမရွိပါဖူး။”

ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို စိုက္ၾကည့္ေနသည္။

“၀တၱဳတစ္ပုဒ္အေနနဲ႕ ေျပာစရာမရွိရင္ ဘာမေနနဲ႕ ေျပာစရာရွိေသးလဲ။ ”

“ကၽြန္ေတာ့္ထင္ျမင္ခ်က္ကို ေျပာရမလား။”

“ေျပာပါ။”

Entry filed under: ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး. Tags: .

ျမသန္းတင့္-ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး (၃၁) ျမသန္းတင့္-ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး (၃၃)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Favorite piece of quotes

Voici mon secret. Il est très simple: On ne voit bien qu'avec le cœur. L'essentiel est invisible pour les yeux.

Here is my secret. It is very simple: It is only with the heart that one can see truly; what is essential is invisible to the eyes.

Le Petit Prince (1943) by Antoine de Saint Exupéry

လတ္တေလာေရးထားတာေလးေတြ

ပထမဆံုးျမင္ဖူးတဲ့ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးပံု

ရႈမ၀မဂၢဇင္း

  • 34,436 hits

%d bloggers like this: