ျမသန္းတင့္-ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး ၂၈

December 22, 2010 at 5:04 pm Leave a comment

“ကိုသိန္းေဖကလည္း ရွင့္လိုပဲ။ ေက်ာင္းသားေတြ အတြင္း၀န္ရံုးကို ၀ိုင္းတဲ့ကိစၥဟာ ဦးခ်စ္ေမာင္ တစ္ေယာက္ထည္းက ေပးတဲ့အၾကံဥာဏ္ မဟုတ္ဖူးလို႕ ေရးထားတယ္။”

“ဒီအတိုင္းမွန္ရင္ေတာ့ သူနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာတူတယ္လို႕ ဆိုရမွာေပါ့”

ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမမေလးႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ အတန္ၾကာမွ် ျငင္းခုံေနၾကသည္။ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ျငင္းခုံေနၾကသည့္ အေၾကာင္းသည္ ေက်ာင္းသားဆႏၵျပပြဲသည္ ဦးခ်စ္ေမာင္၏ အၾကံေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာျခင္း ဟုတ္ မဟုတ္ အေပၚယံအားျဖင့္ ထင္ရေသာ္လည္း အမွန္မွာ ထုိ႕ထက္ေလးနက္ပါသည္။ သမိုင္းျဖစ္ရပ္တစ္ခုတြင္ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္၏ အခန္းကဏၰသည္ ဘယ္မွ် အေရးပါမပါဆိုသည့္ အယူအဆဆိုင္ရာ ကိစၥျဖစ္ပါသည္။

တစ္ဆယ့္ေလး

၁၉၆၀ ခုႏွစ္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံစာေရးဆရာ စာေပကလပ္ကို တည္ေထာင္ခဲ့ၾကသည္။ သဘာပတိအဖြဲ႕ ႏွင့္ အတြင္းေရးမႈးအဖြဲ႕ ရွိၿပီး သဘာပတိအဖြဲ႕ တြင္ ေဇာ္ဂ်ီ၊မင္းသု၀ဏ္၊ႏြယ္စိုး(ပါေမာကၡဦးမ်ိဳးမင္း)တို႕ ပါၾကသည္။ အတြင္းေရးမႈးအဖြဲ႕ကိုေခါင္းေဆာင္သည့္ အတြင္းေရးမႈးခ်ဳပ္မွာ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမမေလးျဖစ္သည္။

အတြင္းေရးမႈးအဖြဲ႕သည္ သဘာပတိအဖြဲ႕ ၏ လမ္းညြန္ခ်က္အရ စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ား၊ပို႕ခ်ခ်က္မ်ား၊ စာေပသင္တန္း မ်ားကိုလုပ္ခဲ့သည္။ စာဆိုေတာ္ေန႕ တြင္ နယ္ မွဖိတ္ၾကားခ်က္အရ နယ္မ်ားသို႕ ဆင္း၍ စာဆိုေတာ္ ေဟာေျပာပြဲမ်ားက်င္းပ ျခင္းျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ သည္ ၁၉၅၆ ေလာက္မွစ၍ စာဆိုေတာ္ေဟာေျပာပြဲမ်ားကို ႏွစ္စဥ္က်င္းပခဲ့ၾကသည္။ ပို႕ခ်ခ်က္မ်ားမွာ စာေပပညာရွင္မ်ားကို ဖိတ္ေခၚက်င္းပသည့္စာေပႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ပို႕ခ်ခ်က္မ်ား၊ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားျဖစ္သည္။

အေမရိကန္၊အဂၤလိပ္၊ရုရွ ႏွင့္ တရုတ္သံရံုးမ်ားမွ ယဥ္ေက်းမႈအရာရွိမ်ားကိုဖိတ္ၾကားကာ သူတို႕ စာေပႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ေဟာေျပာပို႕ခ်ခ်က္မ်ားကို လုပ္ခဲ့ၾကသည္။ အေမရိကန္သံရံုးယဥ္ေက်းမႈအရာရွိကာ မတ္တြန္း၏ ဘ၀ႏွင့္စာေပ၊ အဂၤလိပ္သံရံုးယဥ္ေက်းမႈအရာရွိက ပထမကမၻာစစ္ႏွင့္ ဒုတိယကမၻာစစ္ၾကား အဂၤလိပ္၀တၱဳ၏ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈ ေရစီးေၾကာင္း၊ရုရွားသံရံုးယဥ္ေက်းမႈအရာရွိက ေအာက္တိုဘာေတာ္လွန္ေရးႏွင့္ ဆိုရွယ္လစ္သရုပ္ေဖာ္စာေပ ၊ႏွင့္ တရုတ္သံရံုးယဥ္ေက်းမႈအရာရွိက လူရႊန္း၏ စာေပ အေၾကာင္းတို႕ကို ေဟာေျပာၾကသည္။

ေဟာေျပာပို႕ခ်ပြဲမ်ားကို စာေပဗိမာန္အခန္းမေဆာင္တြင္ က်င္းပရာ စာေရးဆရာမ်ား၊စာေပ၀ါသနာရွင္မ်ား ခန္းလံုးျပည့္ တက္ေရာက္နားေထာင္ၾကသည္။

ထုိေဟာေျပာပြဲမ်ားတြင္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမမေလးသည္ ေအာင္ေျခသိမ္းက စ၍ လုပ္သြားသည္။ သံရံုးမ်ားသို႕ သြား၍ ေဟာေျပာပို႕ ခ်ေပးရန္ ေဆြးေႏြးသည္မွာလည္း သူ၊ သဘာပတိအဖြဲ႕ ၀င္မ်ားသို႕ သြားၿပီး သတင္းပို႕ ရသည္မွာလည္း သူ၊စာေပဗိမာန္အခန္းကိုငွားရသည္မွာလည္းသူ၊ ငွားရမ္းခမရွိ၍ အိတ္ထဲမွ ပိုက္ဆံစိုက္ရသည္မွာလည္းသူ၊ ေဟာေျပာပို႕ ခ်သူမ်ားကို တည္ခင္းဧည့္ခံ၇သည္မွာလည္း သူ။

ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမမေလးသည္ ထုိသို႕ လုပ္ရသည္ကို ေပ်ာ္ေနသည္။ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမမေလးသည္ စင္ျမင့္ေအာက္တြင္ မနားမေန အလုပ္လုပ္သလို စင္ျမင့္ေပၚက မီးစက္၀န္းထဲတြင္ ေနရသည္ကိုလည္း ႏွစ္ၿခိဳက္သူျဖစ္ပါသည္။

၀ီရိယေကာင္း၍ ေစ့စပ္ေသခ်ာရံုမွ် မက အလုပ္လုပ္ႏိုင္သူျဖစ္သည့္အတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကလည္း စင္ျမင့္ေပၚက မီးေရာင္ ေအာက္သို႕ တက္စရာရွိလွ်င္ သူ႕ကိုသာ အတက္ခိုင္းၾကသည္။ သူသည္ စင္ျမင့္သို႕ တက္ရန္ အရည္အခ်င္း ရွိသည့္အေလွ်ာက္ သူ႕ေနရာသည္ စင္ျမင့္မွာသာ ရွိသင့္ပါသည္။

ထုိ႕ေနာက္တြင္ စာေရးဆရာ စာေပကလပ္မွ ၾကီးမႈးၿပီး စာေပသင္တန္းကိုဖြင့္ျပန္သည္။ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမမေလးကား သင္တန္းကိုၾကီးၾကပ္သူျဖစ္ျပန္ေလသည္။ သင္တန္းဆရာမ်ားမွာ ေဇာ္ဂ်ီ၊မင္းသု၀ဏ္၊ေမာင္ထင္၊ခင္မ်ိဳးခ်စ္ စသူတို႕ ျဖစ္ၿပီး သင္တန္းမ်ားကို လွည္းတန္းရွိ ဆရာဦးခင္ေမာင္လတ္ ေက်ာင္းမွာဖြင့္သည္။ သင္တန္းတြင္ ၀တၱဳတိုသေဘာတရား၊ ကဗ်ာသေဘာတရာ၊ရသပညာသေဘာတရား၊ ဘာသာျပန္ေဗဒ သေဘာတရားစသည္တို႕ ကို သင္ၾကားပို႕ခ်သည္။

၀ါသနာရွင္ေတြလည္းတက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ စာေရးဆရာေတြလည္း တက္ၾကသည္။ စာေပသေဘာတရား မ်ားႏွင့္ပတ္သက္ေသာ အေျခခံသေဘာတရာမ်ားကို သင္ၾကားေပးလိုက္သည့္ သင္တန္းမ်ားပင္ျဖစ္ေလသည္။

ုိထိုသင္တန္းမ်ားတြင္ အလုပ္အမ်ားဆံုးမွာ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမမေလးျဖစ္သည္။ လက္ေပြ႕ အိတ္တစ္လံုး၊ေမာ္ေတာ္ကား တစ္စီးျဖင့္ သြားလာလႈပ္ရွားေနသူ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမမေလးကို ကၽြန္ေတာ္ ယခုတိုင္ျမင္ေယာင္ေနသည္။

Entry filed under: ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး, ျမသန္းတင့္-ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး. Tags: .

ပ်ိဳ႕ လက္ရံုး ဖတ္ျဖစ္တဲ့စာအုပ္ေတြ..ေတြးမိတဲ့အေတြးေတြ..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Favorite piece of quotes

Voici mon secret. Il est très simple: On ne voit bien qu'avec le cœur. L'essentiel est invisible pour les yeux.

Here is my secret. It is very simple: It is only with the heart that one can see truly; what is essential is invisible to the eyes.

Le Petit Prince (1943) by Antoine de Saint Exupéry

လတ္တေလာေရးထားတာေလးေတြ

ပထမဆံုးျမင္ဖူးတဲ့ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးပံု

ရႈမ၀မဂၢဇင္း

  • 34,436 hits

%d bloggers like this: