ုုျမသန္းတင့္ -ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး (၁၇)

July 13, 2010 at 3:49 pm 3 comments

အပုိင္း ကိုး

“ျပည္ေရႊဘို ၿမိဳ႕ေတာ္ေျမာက္ဆီက
ေခ်ာင္းေရေတြ ေပါက္ပါလို႕ မကူးႏိုင္
မမေလးတို႕ ႏွင္းဆီခိုင္
တဆိတ္စာ ေမာင္ကိုင္ရရင္
ကူးႏိုင္ရဲ႕ ေလး….။“

ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး အေၾကာင္းကိုေရးေနရင္း ကၽြန္ေတာ္သည္ အထက္ပါကဗ်ာေလးကို သတိရေနမိေလသည္။

ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး သည္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ဦးခ်စ္ေမာင္ ကြယ္လြန္သည္ ့ ဆယ္ႏွစ္ေျမာက္ ႏွစ္ပတ္လည္တြင္ “ဆယ္ႏွစ္“ ဆိုသည့္ ေဆာင္းပါးတိုေလး တစ္ေစာင္ကို ရႈမ၀မဂၢဇင္း တြင္ေရးခဲ့ေလသည္။ ထိုေဆာင္းပါးတိုေလးသည္ သူ႕ဘ၀အတြက္ ၾကီးစြာေသာ အေျပာင္းအလဲၾကီးတစ္ခု ၾကီးမားေသာေကြ႕ ၾကီးတေကြ႔ ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။

ထိုေဆာင္းပါးမွာ ဆယ္ႏွစ္အတြင္း မုဆိုးမ ဘ၀ျဖင့္ ရုန္းကန္လာခဲ့ရပံုကို ေရးသားျခင္းပင္ျဖစ္ေလသည္။”ဆယ္ႏွစ္” ေဆာင္းပါး ပါၿပီးေနာက္ မၾကာမီ သူ႕ထံသို႕ ရႈမ၀မဂၢဇင္းမွ တစ္ဆင့္ ေရႊဘိုေထာင္ထဲမွ ေရးလိုက္သည့္ ကြန္ျမဴနစ္တစ္ဦး၏ စာရွည္ၾကီးတစ္ေစာင္ ေရာက္လာေလသည္။

စာထဲတြင္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး၏ စာမ်ားကို ဖတ္ခဲ့ေၾကာင္း၊သူငယ္စဥ္ကတည္းကပင္ ဦးခ်စ္ေမာင္၏ အေၾကာင္းကို ၾကားဖူးဖတ္ဖူးခ့ဲသျဖင့္ ဦးခ်စ္ေမာင္လို လူေတာ္လူေကာင္း တစ္ဦးျဖစ္ရန္ၾကိဳးစားခဲ့ေၾကာင္း၊ ဆယ္ႏွစ္ ေဆာင္းပါးကို ဖတ္ရႈၿပီး ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး၏ ဘ၀ကို စာနာမိေၾကာင္း၊ခ်ီးက်ဴးလည္းခ်ီးက်ဴးမိေၾကာင္း၊မိမိသည္ ရန္ကုန္ၾကည့္ျမင္တိုင္ ဇာတိျဖစ္ၿပီး ငယ္စဥ္ကတည္းကပင္ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားႏွင့္ ကၽြမ္း၀င္ဆက္စပ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ထို႕ေနာက္ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ဦးေဆာင္ခဲ့ေၾကာင္း၊ထုိ႕ေနာက္ ေတာထဲေရာက္ခဲ့ေၾကာင္း၊ေတာထဲမွ တာ၀န္ေပးခ်က္အရ အထက္ျမန္မာျပည္တြင္ တာ၀န္ယူေနစဥ္ အဖမ္းခံခဲ့ရၿပီး ေရႊဘုိေထာင္ထဲသို႕ ေရာက္ခဲ့ေၾကာင္း၊ မိမိေထာင္မွ လြတ္လာလွ်င္ ႏိုင္ငံေရးဆက္မလုပ္ေတာ့ပဲ အျခားအလုပ္တစ္ခုခု လုပ္ရန္စိတ္ကူးထားေၾကာင္း၊ ထိုအခါတြင္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး ႏွင့္ လာေရာက္ေတြ႕ ဆံုလိုေၾကာင္း၊မိမိ တတ္ႏိုင္သည့္ အကူအညီမ်ားလည္း ေပးလိုေၾကာင္းျဖင့္ စာမွာေဖာ္ျပထားသည္။ စာေအာက္တြင္ “ေအာင္ေဇယ် “ဟု လက္မွတ္ထိုးထားသည္။

ထုိအေၾကာင္းကို ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး က ျပည္ေရႊဘို ၿမိဳ႕ေတာ္ေျမာက္ဘက္ဆီက ဆိုသည့္ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ရႈမ၀တြင္ ေဆာင္းပါးေရးခဲ့သည္။


တစ္ေန႕ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး ၏ ရံုးခန္းသို႕ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္သြားသည့္အခါ သူက

“ရႈမ၀ ထဲက ေဆာင္းပါးႏွစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ၿပီးၿပီလား“ ဟုေမးသည္.

“ဖတ္ၿပီးပါၿပီ။“

“ဘယ္လိုသေဘာရသလဲ”

“ေကာင္းပါတယ္”ဟု ကၽြန္ေတာ္ကလိုရင္းကိုေျဖသည္။

ဟုတ္သားပဲ။ သူ႕ေဆာင္းပါးက ဖတ္လို႕ ေကာင္းသားပဲ။ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးသည္ စာေရးေကာင္းသူျဖစ္ရာ သူ႕ေဆာင္းပါး၊၀တၳဳ စသည္တို႕မွာ ဖြဲ႕ ဖြဲ႕ ႏြဲ႕ ႏြဲ႕ ႏွင့္္ဖတ္၍ ေကာင္းပါသည္။ ထိုမွ်မက စကားေျပာရာမွာလည္း ထုိ႕အတူပင္။
အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ေတာ္ရံုတန္ရံုစိတ္မ၀င္စားသူပင္ နားစိုက္၍ ေထာင္ရေလာက္ေအာင္ သိုင္း၀ိုင္းဖြဲ႕ ႏြဲ ေျပာတတ္သူျဖစ္ပါသည္။

ထိုမွ်မကေသးပါ။ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးသည္ အေနအထိုင္၊အျပဳအမူမွာလည္း ဧည့္ခန္းထဲသို႕ ၀င္လိုက္သည္ႏွင့္ သူ႕ကို လူမ်ားက အာရံုေရာက္လာေအာင္၊ စိတ္၀င္စားလာေအာင္ ဧည့္ခန္းထဲသို႕ ခမ္းနားစြာ ၀င္ျခင့္ (Grand Entrance) ကို အတတ္ပညာတစ္ခုအေနျဖင့္ တတ္ေျမာက္ထားသူျဖစ္ပါသည္။

ထို႕အတူ ၀တၳဳအစ၊ေဆာင္းပါးအစ ကိုလည္း ခမ္းနားစြာ အစပ်ိဳးျခင္း (Grand Entrance) ကို အတတ္ပညာ တစ္ခုအေနႏွင့္ တတ္ေျမာက္ကၽြမ္းက်င္သူျဖစ္ပါသည္။

သူေရးသည့္ ‘မုန္း၍ မဟူ’ကို ၾကည့္မလား၊ ‘စိတ္’ ကုိၾကည့္မလား၊ ‘ရင္နင့္ေအာင္ေမႊး’ ကို ၾကည့္မလား၊ ‘ေသြး ‘ကို ၾကည့္မလား။’ စိတ္ ‘၀တၳဳအစပိုင္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ ေဒါက္တာမေစာလင္း ၏ ရုပ္ပံုလႊာ ကို ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ႏိုင္။

ေဒါက္တာမေစာလင္းသည္ စီးကရက္ကို တလိပ္ၿပီးတလိပ္ဖြာရင္း အေဖ့အေလာင္းၾကီး မီးကၽြမ္းသြားသည္ကို ေငးၾကည့္ေနသည္။ မိုးစက္ေသးေလးေတြ က်လာသည့္တိုင္ ထို္င္ရာက မထ။ ေလျပင္းတိုက္သျဖင့္ ေခါင္းေပၚသို႕ ၀ဲက်လာေသာ ဆံပင္တို႕ကိုလည္း ဖယ္ရွားျခင္းမျပဳ။ ရႈွိက္လည္းမရႈိက္၊ငိုလည္းမငို။

ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးသည္ ေဒါက္တာမေစာလင္း၏ ဇာတ္ေဆာင္စရိုက္ကို ဤသို႕ ခမ္းနားစြာ အစပ်ိဳးထားေလးသည္။ စာေရးဆရာမ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးသည္ ဧည့္ခမ္းတစ္ခုထဲသို႕ ခမ္းနားစြာ ၀င္လာသကဲ့သို႕ ေဒါက္တာမေစာလင္း သည္လည္း ၀တၳဳ ဇတ္လမ္းထဲသို႕ ခမ္းနားစြာ ၀င္လာခဲ့ေလသည္။

ဤသည္မွာ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး၏ လူမႈဆက္ဆံေရး ဟန္ႏွင့္ အႏုပညာဟန္ျဖစ္ေလသည္။

ကၽြန္ေတာ္က သူ႕ေဆာင္းပါး ႏွစ္ပုဒ္ႏွင့္ပတ္သက္ ၍ ထင္ျမင္ခ်က္ေတာင္းသည့္အခါတြင္ ထုိအေၾကာင္းေတြကိုမေျပာ။ “ေကာင္းပါတယ္ “ဟု ခပ္တိုတိုပင္ေျပာလိုက္သည္။

“ရွင္လဲ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈေတြ လုပ္ခဲ့တာပဲ။ သူ႕ကို သိမွာေပါ့။”

“ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ အတူ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြထဲမွာေတာ့ ကိုေအာင္ေဇယ် ဆိုတဲ့ နာမည္မရွိဘူး။ဒါေပမယ့္ ေတာထဲေရာက္မွ ေျပာင္းတာျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ့။”

“ကိုေအာင္ေဇယ်ဆိုတာ သူ႕နာမည္ရင္းမဟုတ္ဖူးရွင့္။ ကၽြန္မက ေပးလိုက္တာ။ လူက ေရႊဘိုေထာင္ထဲကေန ေရးလိုက္ေတာ့ သူ႕နာမည္ရင္းကို မေခၚခ်င္တာနဲ႕ ကိုေအာင္ေဇယ်ဆိုၿပီးေပးလိုက္တာ။”

သူက ၿပံဳး၍ ေျပာသည္။

“သူ႕နာမည္ရင္းက ဘယ္သူတဲ့လဲ။”

“ကိုစံလြင္တဲ့.။ တကၠသိုလ္ကေနၿပီးေတာခိုသြားတာ။”

ေၾသာ္ ဟုတ္ေပသားပဲ။

(ဓာတ္ပံုေတြကို ရာျပည့္စာအုပ္တိုက္ကထုတ္တဲ့ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး ဘ၀ပံုရိပ္ ၀တၳဳတိုမ်ား စာအုပ္ကေန scan ဖတ္ထားပါတယ္)

Entry filed under: ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး, ျမသန္းတင့္-ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး. Tags: .

ုုျမသန္းတင့္ -ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး (၁၆) ျမသန္းတင့္ -ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး ( ၁၈)

3 Comments Add your own

  • 1. pregnancy advice  |  July 11, 2013 at 2:09 am

    What i do not understood is in reality how you’re now not really much more well-liked than you might be now. You’re
    so intelligent. You recognize therefore significantly in the case of this matter, made me for
    my part believe it from a lot of various angles.
    Its like men and women don’t seem to be fascinated except it’s something to accomplish with Girl gaga!
    Your own stuffs outstanding. At all times maintain it up!

    Reply
  • 2. ကိုထုိက္  |  July 15, 2010 at 1:40 pm

    အစ္မ ေရ ……… က်ေနာ္ ေန႔တိုင္း ၾကည့္ေနရပါတယ္ …. ေမွ်ာ္ေနရပါတယ္။ ေနာက္ အပိုင္းေတြကိုေပါ့ေလ….. ဟဲဟဲ ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲ ေမွ်ာ္ေနရသလုိပါပဲ။
    မေရႊမိ က်မ္းမာပါေစ၊ ခ်မ္းသာပါေစ၊ စာလည္း မ်ားမ်ား႐ိုက္ၿပီး ၊ ျမန္ျမန္တင္ေပးႏိုင္
    ပါေစလုိ႔ ဆုေတာင္းေပးလုိက္ပါတယ္။
    ေလးစားစြာျဖင့္
    ကိုထုိက္

    Reply
  • 3. shwezinu  |  July 14, 2010 at 10:57 pm

    မေရႊမိေရ

    အားလံုးဖတ္ၿပိးသြားၿပီေနာ္ ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ
    ဆက္လက္ေစာင္႔ေမွ်ာ္လွ်က္ပါ

    ခင္မင္စြာျဖင္႔
    ေရႊစင္ဦး

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Favorite piece of quotes

Voici mon secret. Il est très simple: On ne voit bien qu'avec le cœur. L'essentiel est invisible pour les yeux.

Here is my secret. It is very simple: It is only with the heart that one can see truly; what is essential is invisible to the eyes.

Le Petit Prince (1943) by Antoine de Saint Exupéry

လတ္တေလာေရးထားတာေလးေတြ

ပထမဆံုးျမင္ဖူးတဲ့ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးပံု

ရႈမ၀မဂၢဇင္း

  • 34,436 hits

%d bloggers like this: