ျမသန္းတင့္- ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး (၃)

April 19, 2010 at 11:51 am Leave a comment

အခန္း (၂)

၁၉၄၉ ခုႏွစ္ ေဆာင္းရက္ တစ္ရက္ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႕ တစ္သိုက္သည္ ေဘာက္ေထာ္ဘူတာရံုေဘးရွိ ကမူေလးေပၚတြင္ ထိုင္ေနၾကသည္။ ျမက္ခင္းကစိမ္းလဲ့လ်က္။ ၀င္လုဆဲေဆာင္းေနျခည္က ၀င္းပေနဆဲ။ ေဆာင္းေငြ႕ သီသီလႊမ္းထားသျဖင့္ ေလသည္ စူးရွေနသည္။ မီးရထားလမ္း တစ္ဘက္တဲသိုက္မ်ားဆီမွ ေခြးေဟာင္သံ၊ကေလးငိုသံ ၊ သီခ်င္းဆိုသံ ရန္ျဖစ္သံမ်ား ကိုၾကားရသည္။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ ထို္အသံမ်ားသည္ စတီရီယိုကက္ဆက္တစ္လံုးမွ သူ႕အသံႏွင့္သူ သီးျခား ထြက္လာသကဲ့သို႕ တစ္သံစီထြက္လာသည္။

ေခြးေဟာင္သံက သပ္သပ္၊ သီခ်င္းဆိုသံက သပ္သပ္ ၊ရန္ျဖစ္သံက သပ္သပ္ ၊ကေလးငိုသံက သပ္သပ္ တခါတရံတြင္လည္း ထိုအသံမ်ားသည္ မိုႏိုကက္ဆက္တစ္လံုးမွ အသံမ်ားလို စုၿပံဳ ၍ ဗလံုးဗေထြးထြက္လာတတ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဆိုသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္၊ဒဂုန္တာရာ၊ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၊ ေမာင္ၾကည္လင္၊ေမာင္ေရေအး (႕ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး၏တူတစ္ေယာက္ျဖစ္ၿပီး ယခုေတာ့ကြယ္လြန္ၿပီ) တို႕ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အထဲတြင္ မိန္းမသား တစ္ေယာက္ပါသည္။ သူမမွာ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္က ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး သည္ အသက္သံုးဆယ္တစ္၀ိုက္ေလာက္မွာ သာရွိိလိမ့္ဦးမည္။ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးသည္ ရွပ္အက်ီလို ေကာ္လာပိုးေပ်ာ့လက္ရွည္ နံသာေရာင္ကို၀တ္ဆင္ထားၿပီး ခါးတြင္ အျပာေရာင္ ေဂ်ာ္ဂ်က္ထဘီ ကို ၀တ္ထား၏။ ၾကိဳးသိုင္းဖိနပ္ျဖဴကိုစီးထား၏။

သူ႕ဆံႏြယ္မ်ားသည္ နဖူးေပၚတြင္ ၀ဲက်ေနၿပီး ေနာက္တြဲထံုးထားေသာဆံပင္မ်ားသည္ ေက်ာေပၚတြင္၀ဲက်ေနသည္။ သူ႕႕ ႏႈတ္ခမ္းက မက္စ္ဖက္တာ ေဆးနီတို႕ စြန္းလ်က္။ သူ၏ စီးကရက္လက္ၾကားညွပ္ပံု၊ စီးကရက္ဖြာပံုတို႕မွာ အေမရိကန္ ရုပ္ရွင္မင္းသမီး ရီတာေဟး၀ပ္ ႏွင့္တူသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႕ ကို ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးႏွင္ ့ မိတ္ဆက္ေပးသူမွာ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္က ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတြက တကၠသိုလ္မွာတက္ရင္း ဒဂုန္တာရာ ဦးစီးထုတ္ေ၀သည့္ တာရာမဂၢဇင္းမွာ စာတိုေပစေလးေတြ ေရးေနၾကသည္။ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္က လင္းယုန္ဂ်ာနယ္ကို ထုတ္ေ၀ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ တာရာမဂၢဇင္းမွာသာ မက လင္းယုန္ဂ်ာနယ္မွာပါ ေဆာင္းပါးေတြ၊၀တၳဳေတြ ေရးၾကသည္။ ဂ်ာနယ္တိုက္မ်ား ၊မဂၢဇင္းတိုက္မ်ားသို႕ ေန႕တိုင္းလိုလိုေရာက္ၾကသည္။

သူတို႕ တစ္ေတြအပါအ၀င္ စာေရးဆရာ၊ ပန္းခ်ီဆရာ ေတြႏွင့္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ အခ်ိန္ကုန္သည္။ ညေနေစာင္းသည့္အခါတြင္ ေက်ာင္းသို႕မျပန္ၾကေသးပါ။ ကိုင္းတန္းလမ္းထိပ္က လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ျဖစ္ျဖစ္၊ လသာလမ္းထိပ္က တရုတ္လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာျဖစ္ျဖစ္ ေမာ္ေကာင္း တစ္အိုးကို မွာကာ လက္ဖက္ရည္ၾ႕ကမ္းေသာက္ရင္း ျငင္းခံုၾကသည္။

တစ္ညေနတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ လင္းယုန္ဂ်ာနယ္တိုက္ ရွိရာ ၃၇ လမ္းထိပ္က ေရႊျမန္မာလက္ဖက္ရည္ဆိုင္တြင္ ထုိင္ရင္း ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္က
“ခင္ဗ်ားတို႕ကို ဆရာကေတာ္ က ထမင္းစားဖိတ္ေပးပါလို႕ ေျပာေနတယ္“

ဒဂုန္တာရာက ၿပံဳးစနဲ႕နဲ႕ ျဖင့္
“ခင္ဗ်ားတို႕ဆိုတာ ဘယ္သူေတြလည္း“ ဟုေမး၏။
“ဒီေရးေဖာ္ေရးဖက္ေတြအားလံုးေပါ့ဗ်။ ခင္ဗ်ားရယ္ ကိုၾကည္လင္ရယ္၊ ကိုျမသန္းရယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ရယ္၊ ကိုေရေအးရယ္“

ဒဂုန္တာရာက သူ႕ထံုးစံအတိုင္း ၿပံဳးစစ လုပ္ေနသည္။
“ေနစမ္းပါဦးဗ်။ ဆရာကေတာ္ဆိုတာဘယ္သူလဲ“
“ေဒၚတင္လႈိင္ေလဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္က ေဒၚတင္လႈိင္ကို ဆရာကေတာ္လို႕ ေခၚတာဗ်“
သည္ေတာ့ မွ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးကိုေျပာမွန္း ကၽြန္ေတာ္သိေတာ့သည္။ ဟုတ္သားပဲ။ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္သည္ စစ္မျဖစ္မီက ကၽြန္ေတာ္တို႕ လူလားမေျမာက္ခင္ကတည္းက စာေပေလာကထဲသို႕ ၀င္ခဲ့သူ။ သူက တရံေရာအခါ ဆိုသည့္ သူ႕ေဆာင္းပါးေလးထဲတြင္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ဦးခ်စ္ေမာင္ အလုပ္လုပ္ပံု၊ ဦးခ်စ္ေမာင္လို သတင္းစာဆရာၾကီးတစ္ေယာက္ျဖစ္ရန္ သူေမွ်ာ္မွန္းခဲ့ပံု၊ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္တိုက္တြင္ ဆရာၾကီးပီမိုးနင္းႏွင့္ ေတြ႕ခဲ့ပံု၊ စသည္တို႕ ကိုလြမ္းစရာေရးသားထားသည္ကို ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိလာသည္။ သူကဂ်ာနယ္ေက်ာ္ဦးခ်စ္ေမာင္ကို ဆရာ ဟုေခၚၿပီး ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးကို ဆရာကေတာ္ဟု ေခၚသည္။

တစ္ခါတရံတြင္လည္း ေဒၚတင္လႈိင္ဟုပင္ေခၚတတ္သည္။ ထိုစဥ္က သူသည္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္တြင္ မဟာေအာင္ ဟူေသာအမည္ျဖင့္ေရးခဲ့ေသာ ၀တၳဳတိုေလး ႏွစ္ပုဒ္ကို ကၽြန္ေတာ္ သတိရေနသည္။ တစ္ပုဒ္မွာ ကပၸတိန္ျမင့္ေမာင္ ဆိုသည့္ ၀တၳဳတိုေလးျဖစ္သည္။ စစ္ေတာင္းတံတားမွ ဆုတ္လာခဲ့ရေသာ ဘုရင့္ေကာ္မရွင္ရသည့္ ျမန္မာအမ်ိဳးသား ကပၸတိန္ တစ္ေယာက္ ၏ လြမ္းစရာဇာတ္လမ္းေလး။ အဂၤလိပ္ကဗ်ာဆရာ ၀ီလွ်ံေကာင္းပါး၏ သည္ ေဆာ္လစ္တာရီ ရီပါး ဆိုသည့္ ကဗ်ာေလးကို ၀တၳဳအျဖစ္ ျပန္၍ ေရးထားျခင္းျဖစ္သည္။

စစ္ၿပီးခါစတြင္ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ အမည္ျဖင့္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္တြင္၀တၳဳတိုေလးမ်ားကို ေရးခဲ့သည္။ “ေမာင့္ကို ေသေစညြန္းေရာ့သလား“ “ေနာ္မူေဂး“ “ခ်စ္ပါနဲ႕ ေမာင့္ကို“ ။

ကၽြန္ေတာ္တို႕ တကၠသိုလ္ေရာက္သည့္ အခါတြင္ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္သည္ ဘုန္းေမာင့္တစ္ေယာက္တည္းရယ္ ျဖင့္ နာမည္ၾကီးေနေလၿပီ။ တာရာမဂၢဇင္းထဲတြင္လည္း ေလလြင့္ေနေသာ သတို႕သား “ေတာေလတဲ့ တံတ်ာရွင္“ ဆိုသည့္၀တၳဳတိုေလးမ်ားကို ေရးသားေနေလၿပီ။ ထိုမွေနာင္ပိုင္းတြင္ လင္းယုန္ဂ်ာနယ္ကို ဦးစီးထုတ္ေ၀ေနေလၿပီ။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၏ အေၾကာင္းကို ေတြးေနစဥ္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးက စီးကရက္ကို တစ္လိပ္ၿပီးတစ္လိပ္ ဖြာရင္း သူ႕ စာေပခရီး၊သူ႕ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္တို႕ ကို ေျပာျပေနသည္။ ေျပာသံမွာ ရွင္းလင္းျပတ္သားသည္။ သို႕ေသာ္ တိုးတိတ္ညင္သာသည္.။

“ကၽြန္မေလ ကိုကိုရဲ႕ (႕ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးက ဦးခ်စ္ေမာင္ကို ကိုကို ဟုေခၚသည္) ရည္မွန္းခ်က္ေတြေအာင္ျမင္ေအာင္ဆက္လုပ္ခ်င္တယ္။ ေလာေလာဆယ္မွာ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္လို တိုင္းျပည္က အားထားရမယ့္ ဂ်ာနယ္ၾကီးတစ္ေစာင္ထုတ္ခ်င္တယ္။ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မွာ ဒါေတြကို ျပင္ ဆိုၿပီးလက္ညဳိးၾကီးတစ္ေခ်ာင္းနဲ႕ ေထာက္ျပထားတဲ့ ေခါင္းစည္းကို ရွင္တို႕ မွတ္မိၾကဦးမွာပဲ။ ေအာက္မွာ “မေၾကာက္မညွာ မ်က္ႏွာမေရြး မွန္တိုင္း ေရးပိမ့္ “ ဆိုတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ေလးပါတယ္ေလ။ အဲဒီအခန္းမွာ တိုင္းျပည္အတြက္ အေ၇းတၾကီးလိုအပ္တဲ့ အရာေတြကို ဘယ္သူ႕မ်က္ႏွာမွမေထာက္ပဲ ရဲရဲရင့္ရင့္ ေထာက္ျပခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီတုန္းက ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ဟာ တိုင္းျပည္အတြက္ အားထားရတဲ့ ဂ်ာနယ္ၾကီးတစ္ေစာင္ျဖစ္လာခဲ့တာေပါ့။ ဂ်ာနယ္ကိုေတာ့ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႕ပဲ ဆက္ထုတ္မယ္။ ဒီနာမည္ဟာ ကိုိကိုေပးခဲ့တဲ့နာမည္ေလ။ သူ ျမန္မာ့အလင္းကထြက္ၿပီး ကိုယ္ပိုင္အရင္းအႏွီးကေလးနဲ႕ ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ထုတ္မယ္ ဆိုကတည္းက ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ဆိုတဲ့ နာမည္ကို သူပဲ စဥ္းစားခဲ့တာပဲ။ အဂၤလိပ္လိုနာမည္ေတာ့ The Weekly Thunderer တဲ့. မိုးၾကိဳးသြားေပါ့။ လန္ဒန္တိုင္း သတင္းစာၾကီးက ဆန္းေဒးတိုင္း ဆိုၿပီး အပတ္စဥ္ ထုတ္ေတာ့ အဲဒီေအာက္မွာ ဒီစာတန္းပါတယ္။ ဒီစာတန္းကို ကိုကို သေဘာက်ၿပီး ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ကို အဂၤလိပ္လို ဒီနာမည္ ေပးလိုက္တာ။

“ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ ေအာင္ျမင္ရင္ သတင္းစာဆက္ထုတ္မယ္။ သတင္းစာကိုလည္း ျပည့္သူ႕ဟစ္တိုင္ ဆိုတဲ့နာမည္နဲ႕ပဲ ဆက္ထုတ္မယ္။ ဒါလဲ သူေပးခဲ့တဲ့နာမည္ပဲ။ ဒီၾကားထဲမွာ ၀တၳဳေလးေတြေရးမယ္။ မိန္းမေတြရဲ႕ စရိုက္ကိုေဖာ္ျပတဲ့ ၀တၳဳမ်ိဳးေတြေပါ့ေလ။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီး ေတြရဲ႕ ဘ၀၊ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ စရိုက္ကို ေဖာ္ျပတဲ့ ၀တၳဳ ေတြကို ကၽြန္မေရးခ်င္ေနတယ္။ ဂ်ာနယ္တို႕ သတင္းစာတို႕ ထုတ္ျဖစ္ရင္လည္း ရွင္တို႕က ၀ိုင္းကူၾကပါ“

ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မရပ္ခင္ တုန္းက ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေဆာင္းပါး အတိုအစေလးေတြ ေ၇းရဖူးသည္။ ထုိေဆာင္းပါးတိုေလးမ်ားကို သူမသတိျပဳမိပံုရသည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ သူ၏စကားမ်ားကို နားေထာင္ရင္း ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ၾကီးမားေသာ၊ဇြဲၾကီးေသာ၊အပင္ပန္းခံႏိုင္ေသာ၊အလုပ္လုပ္ႏိုင္ေသာ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး၏ ရုပ္ပံုလႊာကို ျမင္ေယာင္ေနသည္။

ထုိစဥ္က သူသည္ေဘာက္ေထာ္ဘုူတာရံုစာေရးတန္းတစ္ဘက္ရွိ မဂၤလာလမ္းေထာင့္တြင္လားမသိ။ တိုက္သစ္တစ္လံုးတြင္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကို ထမင္းစားဖိတ္သျဖင့္ ေရာက္သြားသည့္အခါတြင္ က်ယ္ျပန္႕ ခမ္းနား၍ အေနာက္တိုင္းဆန္ေသာ ထမင္းစားခန္းကို ကၽြန္ေတာ္ သတိျပဳမိသည္။

မွန္ျပတင္းၾကီးမ်ားတြင္ လိ္ေမၼာ္ေရာင္ ခန္းဆီးရွည္ေတြကာထားၿပီး ၾကမ္းျပင္တြင္ ႏိုင္ငံျခားမွလာေသာ မိုးေဇ ေက်ာက္ျပားေတြ ခင္းထားသည္။ မိုးေဇေက်ာက္ျပားမ်ားမွာ ပန္းပြင့္ေတြ ပန္းကြက္ေတြ ပံုေဖာ္ထားသျဖင့္ ပန္းေကာ္ေဇာၾကီးတစ္ခ်ပ္ကို ၾကည့္ေနရသည္ႏွင့္တူသည္။ မ်က္ႏွာက်က္တြင္ ပန္ကာက ျဖည္းညင္းစြာလည္လ်က္။ အခန္းေထာင့္တစ္ေနရာတြင္ ဂ်ာမနီလုပ္ေရခဲေသတၱာ ၊ပန္းကန္ဗီရို၊ေျပာင္လက္ေတာက္ပေသာ မေဟာ္ဂနီေရာင္ ထမင္းစားပြဲရွည္၊လွပသပ္ရပ္သည့္ ထမင္းစားစားပြဲသံုး မတ္တပ္ကုလားထုိင္မ်ား၊စားပြဲေပၚက ဖန္ခြက္မ်ားထဲတြင္ ေတာင့္ေနေအာင္ ေကာ္တိုက္ၿပီး ကန္ေတာ့ပံုထိုး၍ ထည့္ထားသည့္ ျဖဴေဖြးသန္႕ရွင္းေသာ လက္သုတ္ပု၀ါမ်ား။

Entry filed under: ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး, ျမသန္းတင့္-ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး. Tags: .

ျမသန္းတင့္- ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး (၂) ျမသန္းတင့္- ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး (၄)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Favorite piece of quotes

Voici mon secret. Il est très simple: On ne voit bien qu'avec le cœur. L'essentiel est invisible pour les yeux.

Here is my secret. It is very simple: It is only with the heart that one can see truly; what is essential is invisible to the eyes.

Le Petit Prince (1943) by Antoine de Saint Exupéry

လတ္တေလာေရးထားတာေလးေတြ

ပထမဆံုးျမင္ဖူးတဲ့ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးပံု

ရႈမ၀မဂၢဇင္း

  • 34,436 hits

%d bloggers like this: